Σπούδασε Βιοχημικός μηχανικός στις Βρυξέλλες με ειδικότητα στις βιομηχανίες ζυμώσεων και την ζυθοποιία και κατόπιν οινολογία στο Bοrdeaux. Η ιδιοσυγκρασία του Αλέξανδρου Μεγαπάνου δεν του επέτρεπε να ακολουθήσει τα χνάρια του πατέρα του, στην ιατρική ή της μητέρας του, στις εκδόσεις, αλλά του έδωσαν μία γερή παρακαταθήκη που τον βοήθησε να χαράξει τη δική του πορεία στην οινολογία, αρχικά ως οινολόγος και κατόπιν ξεκινώντας τη δική του επιχείρηση, την Οινοποιία Α. Μεγαπάνος, με σημαντική παρουσία στην Ελλάδα αλλά και με αξιόλογες εξαγωγές. Η αγάπη για τη γαστρονομία και την ποιότητα ζωής, οι εμπειρίες του από τα νεανικά του χρόνια στο εξωτερικό, αλλά και η επαγγελματική του δραστηριότητα τον ώθησαν να ξεκινήσει να καταγράφει το γαστρονομικό πλούτο της Ελλάδας, ώσπου αποφάσισε να μετατρέψει την πληροφόρηση που είχε συγκεντρώσει σε έναν πλήρη οδηγό, ο οποίος θα δίνει με τρόπο απλό και φιλικό την ευκαιρία σε οποιονδήποτε ενδιαφέρεται να γνωρίσει τη γαστρονομία, τους παραγωγούς και τον γαστρονομικό πολιτισμό της Ελλάδας. Έτσι, με καταγεγραμμένους παραγωγούς που δέχονται επισκέψεις στις εγκαταστάσεις τους, γαστρονομικά μουσεία αλλά και εμπειρίες που αυτοί παρέχουν, τόσο η ιστοσελίδα του Gastronomy Tours όσο και η εφαρμογή της για τα κινητά τηλέφωνα, παρουσιάζουν σήμερα στους χρήστες που ενδιαφέρονται να γνωρίσουν την Ελλάδα μέσα από το γαστρονομικό της πολιτισμό έναν άγνωστο γι’ αυτούς κόσμο.
Πείτε μας λίγα πράγματα για το Gastronomy Tours. Τι περιλαμβάνει και σε ποιους απευθύνεται;
Το Gastronomy Tours είναι ίσως η μοναδική πλατφόρμα η οποία παρουσιάζει παραγωγούς γαστρονομικών προϊόντων που δέχονται επισκέπτες στις εγκαταστάσεις τους, αλλά και μουσεία γαστρονομικών προϊόντων και είναι στα Αγγλικά ώστε να απευθύνεται σε όλους. Προς το παρόν είναι εστιασμένο στην Ελλάδα, ενώ σύντομα θα επεκταθεί με παραγωγούς από άλλες χώρες.
Τι σας ώθησε να ασχοληθείτε με το κομμάτι του οινοτουρισμού και του γαστρονομικού τουρισμού;
Η ιδέα ήρθε από την επιθυμία μου να έρχονται επισκέπτες στο οινοποιείο μου, μια επιτυχημένη διεθνώς πρακτική του Οινικού Τουρισμού που αποδίδει καρπούς, όπου θα γνώριζαν εμένα, θα διέκριναν το πάθος μου για αυτό που κάνω, θα ξεναγούνταν στις εγκαταστάσεις και θα έβλεπαν τις συνθήκες μέσα στις οποίες δημιουργείται το αγαπημένο τους κρασί, ενώ θα είχαν και την ευκαιρία να δοκιμάσουν πριν αποφασίσουν να αγοράσουν τα προϊόντα που ξεχώριζαν δημιουργώντας έτσι πιστούς φίλους των κρασιών μου.
Ναι, η επίσκεψη στον παραγωγό λειτουργεί! Για αυτό λοιπόν δημιούργησα το Gastronomy Tours μέσα από το οποίο επισκέπτες μπορούν να εντοπίσουν όχι μόνο οινοποιεία, αλλά γενικά παραγωγούς γαστρονομικών προϊόντων στην Ελλάδα, να πλοηγηθούν σε αυτούς μέσω της ιστοσελίδας αλλά και μέσω της εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα και εκεί πλέον να απολαύσουν την εμπειρία που επιθυμούν, όπως ξενάγηση, γευσιγνωσία, συμμετοχή στην παραγωγική διαδικασία, και να προμηθευτούν τα προϊόντα κατευθείαν από τον παραγωγό.
Στο Gastronomy Tours περιλαμβάνονται επίσης μουσεία γαστρονομικών προϊόντων, πολλά πανηγύρια στα οποία το φαγητό και τα τοπικά προϊόντα έχουν κυρίαρχη σημασία, μέχρι και ένα γλωσσάρι γαστρονομικών όρων που μετατρέπει τον χρήστη σε… μύστη!
Μέσα από το Gastronomy Tours, ο επισκέπτης:
• Γνωρίζει και εντοπίζει τους ανθρώπους που παράγουν τον γαστρονομικό πλούτο της χώρας
• Κάνει κρατήσεις για επισκέψεις και δραστηριότητες
• Αποκτά πρόσβαση στα προϊόντα των παραγωγών σε προνομιακή τιμή
Παράλληλα, ο παραγωγός:
• Παρουσιάζει τις εγκαταστάσεις του και τις υπηρεσίες του στο κοινό
• Προωθεί την εικόνα της επιχείρησής του
• Αυξάνει την ψηφιακή του παρουσία
• Δημιουργεί αίσθημα ασφάλειας και ποιότητας για τα προϊόντα του στους επισκέπτες
• Αναπτύσσει τις λιανικές του πωλήσεις
Η πλατφόρμα αυτή έχει ιδιαίτερη αξία και για τη χώρα μας: αποτελεί μοναδικό εργαλείο προβολής σε ένα παγκόσμιο κοινό που ενδιαφέρεται να γνωρίζει τον τόπο που επισκέπτεται μέσα από αυθεντικές εμπειρίες και τους ανθρώπους που τις δημιουργούν, που νοιάζεται για την ευζωία, ενώ συγχρόνως είναι ένας τρόπος να αναδειχθεί η Ελληνική δημιουργικότητα, η Ελληνική Κουζίνα, ο τρόπος ζωής, και τα έθιμα της Ελλάδας, σε ένα κοινό που μέχρι σήμερα δεν έχει αξιοποιηθεί. Η πλατφόρμα υποστηρίζεται από λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram και LinkedIn) για να ενθαρρύνεται η αλληλεπίδραση με τους απανταχού foodies και να διαχέεται η νεότερη πληροφορία.
Πώς μπορεί μια επιχείρηση να συμμετέχει στο Gastronomy Tours;
Μία επιχείρηση για να συμμετάσχει μπορεί από μόνη της να συμπληρώσει ένα ερωτηματολόγιο που βρίσκεται στην ιστοσελίδα www.gastronomytours.com (join as a producer ή join as a museum ή ως activity provider) και να το υποβάλει. Κατόπιν, εφόσον υπάρχουν οι προϋποθέσεις ανεβάζουμε στην ιστοσελίδα το προφίλ που έφτιαξε, όπως γίνεται και με το Trip Advisor.
Κλείνοντας, θα θέλατε να κάνετε μία πρόβλεψη για το μέλλον του οινικού και γαστρονομικού τουρισμού στην Ελλάδα;
Για να δει κανείς το μέλλον του οινικού και γαστρονομικού τουρισμού στην Ελλάδα δεν έχει παρά να ταξιδέψει σε χώρες της Ευρώπης και την Αμερική και να διαπιστώσει το μέγεθος της βιομηχανίας αυτής. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι στη Γαλλία οι τουρίστες του γαστρονομικού τουρισμού είναι όσοι όλοι οι τουρίστες της Ελλάδας. Θεωρώ, λοιπόν, ότι το μέλλον του γαστρονομικού τουρισμού στην Ελλάδα προμηνύεται λαμπρό όταν μάλιστα η γαστρονομία μας είναι ένας από τους βασικούς λόγους που ένας ξένος επισκέπτεται την χώρα.