Ο James Picken, ειδικός επιστήμονας συμπεριφοράς στο Startle, που επιμελείται τη μουσική για πολλές αλυσίδες εστιατορίων στο Ηνωμένο Βασίλειο, αποκαλύπτει μερικά από τα κόλπα που κάνουν τα εστιατόρια ώστε να επηρεάσουν την επιλογή γεύματος από τους πελάτες: από το να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα μέχρι να καταναλώσουν πιο γρήγορα το γεύμα τους.
Όταν βγαίνουμε για φαγητό πιθανότατα πιστεύουμε ότι ξέρουμε τι θα παραγγείλουμε, πόση ώρα θα μείνουμε στο κατάστημα και πόσο φιλοδώρημα θα προσφέρουμε. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Picken, η συνολική εμπειρία μας επηρεάζεται από τη στιγμή που θα εισέλθουμε στο μαγαζί.
Ο ερευνητής υποστηρίζει ότι η μουσική επηρεάζει σημαντικά την επιλογή του γεύματος κι ακόμα περισσότερο τον τρόπο που καταναλώνουμε το ποτό μας καθώς και την ποσότητα αυτού. Μελέτες έχουν δείξει ότι η “ανεβαστική” μουσική μπορεί να αυξήσει την κατανάλωση οινοπνεύματος ενώ η δυνατή έντασή της ενθαρρύνει τους θαμώνες να πίνουν το ποτό τους πιο γρήγορα, καθώς σε ένα τέτοιο περιβάλλον ελαττώνονται οι πιθανότητες να απορροφηθούν από τη συζήτηση.
Ο τύπος της μουσικής μπορεί να επηρεάσει και το πόσο γρήγορα θα τελειώσουμε το γεύμα μας. Ο Picken υποστηρίζει, ότι η μουσική συχνά χρησιμοποιείται σαν το “σύνθημα” το οποίο επηρεάζει την ταχύτητα με την οποία θα καταναλώσουμε το φαγητό μας, άρα και πόση ώρα θα μείνουμε στο μαγαζί. Μάλιστα, μερικά καταστήματα ανάλογα με την ώρα που θα καθίσουμε για φαγητό, μπορεί να παίξουν πιο “γρήγορη” μουσική, ώστε να μας ωθήσουν να φάμε πιο γρήγορα, όπως συμβαίνει για παράδειγμα το μεσημέρι, όπου ο λογαριασμός ανά τραπέζι τείνει να είναι πιο χαμηλός ή, αντίστοιχα, να βάλουν πιο χαλαρή μουσική από το απόγευμα και μετά, ώστε να αναγκάσουν τους πελάτες να μείνουν περισσότερο χρόνο και να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα.
ΠΗΓΗ: The Drinks Business
✒️ Παναγιώτης Μπακόλας, ΟΙΝΟΛΟΓΟΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ