Συχνότητα κατανάλωσης και κριτήρια επιλογής εμφιαλωμένου κρασιού σε περίοδο κρίσης λόγω COVID-19

ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ :
«Συχνότητα κατανάλωσης και κριτήρια επιλογής εμφιαλωμένου κρασιού σε περίοδο κρίσης λόγω COVID-19»

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ :
Παπαδημητρίου Στυλιανή, μεταπτυχιακή φοιτήτρια του Τμήματος Επιστήμης Τροφίμων & Διατροφής του Ανθρώπου (Κατεύθυνση Οινολογίας) του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών

ΕΤΟΣ ΕΚΠΟΝΗΣΗΣ :
2020 – 2021

ΠΕΡΙΛΗΨΗ :
Σκοπός της εργασίας είναι η κατανόηση της επίδρασης της κοινωνικής αποστασιοποίησης στις επιλογές των καταναλωτών σε εμφιαλωμένο κρασί καθώς και στη συχνότητα αυτής.

Εν μέσω πανδημίας είναι αρκετά δύσκολο να οριστεί η διάρκεια αυτής της κατάστασης καθώς άγνωστο παραμένει και το οικονομικό αποτύπωμα. Πολλοί άνθρωποι έχασαν τις δουλειές τους, είτε έμαθαν να εργάζονται από το σπίτι, είτε σταμάτησαν προσωρινά. Αυτό άλλαξε την καθημερινότητά τους δραστικά με τις αντίστοιχες ψυχολογικές συνέπειες όπως άγχος, ανασφάλεια για το μέλλον, φόβο ασθενείας για τον ίδιο ή για συγγενικά του πρόσωπα.
Απαιτείται σημαντική προσπάθεια για την προσαρμογή σε μία άγνωστη κατάσταση και για αντιμετώπιση αυτών των συναισθημάτων.

Πραγματοποιήθηκε Ποσοτική έρευνα σε δείγμα 115 ατόμων με τυχαία δειγματοληψία. Τα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν το διάστημα 14/11/20 έως 18/12/20 μέσω της μορφής google.docs με διάρκεια συμπλήρωσης 10-12 λεπτά.
Η ανάλυση δεδομένων έγινε με excel και spss.
Το 60% του πληθυσμού που εξετάστηκε ήταν γυναίκες και το 40% άνδρες
Οι ηλικίες αναλογικά ήταν το 43,5% (18-24), το 34,8% (25-30), 17,4% (31-50) ενώ το 4,3% (51 και άνω).
Στην εκπαίδευση το 81,6% ανήκει στην Τριτοβάθμια, το 8,8% στη Δευτεροβάθμια, το 6,1% ήταν απόφοιτοι Μεταπτυχιακού, το 3,5% σε άλλη βαθμίδα.

Τα αποτελέσματα σχετίζονται με τις γενικότερες προτιμήσεις βάσει των χαρακτηριστικών του κρασιού, των σημείων πώλησης αλλά και την τιμή πώλησής τους. Επιπρόσθετα εξετάζονται οι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή κρασιού, τις συνθήκες κατανάλωσης αλλά και τη συχνότητα κατανάλωσης όσο και τους λόγους αύξησης ή μείωσης αυτής.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ :
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών: Σύγχρονη Τεχνολογία Τροφίμων, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Κατεύθυνση Οινολογίας. Εργασία στα πλαίσια του μαθήματος «Εμπορία Οίνου και Αποσταγμάτων».

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΙΔΑΚΤΟΡΑΣ :
Βασιλικοπούλου Αικατερίνη

ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ :
εμπορία οίνων • ιός SARS-CoV-2 • κατανάλωση οίνου • συχνότητα κατανάλωσης • κριτήρια αγοράς