Συμβάλει ο παράγοντας της υγείας στην αγορά κρασιού;

ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ :
«Συμβάλει ο παράγοντας της υγείας στην αγορά κρασιού;»

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ :
Γεωργουλούμης Αλέξανδρος, μεταπτυχιακός φοιτητής του Τμήματος Επιστήμης Τροφίμων & Διατροφής του Ανθρώπου (Κατεύθυνση Οινολογίας) του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών

ΕΤΟΣ ΕΚΠΟΝΗΣΗΣ :
2020

ΠΕΡΙΛΗΨΗ :
Με αυξανόμενο ποσοστό καρδιαγγειακών παθήσεων, το κόκκινο κρασί έχει γίνει όλο και πιο δημοφιλές στους καταναλωτές που έχουν επίγνωση των θετικών επιδράσεων του κρασιού στην υγεία. Το κρασί συχνά προσφέρεται για τα πιθανά οφέλη του στην υγεία, αλλά σε ποιο βαθμό είναι η «υγεία» ένας παράγοντας όταν οι καταναλωτές λαμβάνουν τις αποφάσεις κατανάλωσης για τα αλκοολούχα ποτά; Αυτή η έρευνα στοχεύει στην περαιτέρω κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι καταναλωτές κάνουν τις επιλογές τους για το κρασί και επιπλέον στην κατανόηση του ρόλου που διαδραματίζει η επίδραση των κρασιών στην υγεία, στην προθυμία των καταναλωτών να αγοράσουν κρασί.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι καταναλωτές εκτιμούν τη σχέση μεταξύ της πρόσληψης τροφών/ποτών και της κατάστασης της υγείας τους. Οι καταναλωτές με προβλήματα υγείας ήταν αυτοί που πιθανότατα δείχνουν ότι καταναλώνουν κρασί για τα οφέλη του στην υγεία, δεν αναγνωρίζουν όμως την συμβολή της ρεσβερατρόλης σε αυτήν, γεγονός που υποδηλώνει μια πιθανή αγορά μεταξύ αυτών των καταναλωτών εάν γίνει περαιτέρω διαφήμιση πάνω σε αυτήν. Επιπλέον, οι καταναλωτές χωρίς πρόβλημα στην υγεία τους, δεν αναγνωρίζουν τα οφέλη του κρασιού στην υγεία, οπότε μπορεί να υπάρξει και εδώ μια αγορά, εάν γίνει διαφήμιση των θετικών επιδράσεων του κρασιού σε αυτούς. Επιπλέον, τα μηνύματα που αντηχούν πιο έντονα στον γενικό πληθυσμό που καταναλώνει κρασί είναι ότι το κόκκινο κρασί είναι «πιο υγιεινό» από το λευκό κρασί.

Συμπερασματικά, με το αυξανόμενο ανταγωνιστικό τοπίο στη βιομηχανία οίνου, η βελτιωμένη γνώση των προτιμήσεων των καταναλωτών μπορεί να βοηθήσει τα οινοποιεία και τους πωλητές οίνου να βελτιώσουν τις πωλήσεις και να ενσωματώσουν νέες τεχνικές μάρκετινγκ. Καθώς το ενδιαφέρον για λειτουργικά τρόφιμα και ποτά αυξάνεται, η πτυχή της υγείας του κόκκινου κρασιού θα μπορούσε να είναι ένα εργαλείο μάρκετινγκ για να ξεχωρίσει το οινοποιείο ή τον πωλητή οίνου από τους ανταγωνιστές του. Εν κατακλείδι, με βάση τα ευρήματα αυτής της μελέτης, υπάρχει δυνατότητα αξιοποίησης των υγειονομικών πτυχών του κρασιού ως εργαλείο μάρκετινγκ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ :
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών: Σύγχρονη Τεχνολογία Τροφίμων, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Κατεύθυνση Οινολογίας. Εργασία στα πλαίσια του μαθήματος «Εμπορία Οίνου».

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΙΔΑΚΤΟΡΑΣ :
Βασιλικοπούλου Αικατερίνη

ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ :
κρασί • καταναλωτές οίνου • marketing • συμπεριφορά καταναλωτή • υγεία • λειτουργικά τρόφιμα • ρεσβερατρόλη • υγεία ως εργαλείο μάρκετινγκ

Σας άρεσε; Προωθήστε το στους φίλους σας!

Διαβάστε επίσης: